torsdag den 3. februar 2011

Status quo - med pil nedad

Det er snart noget tid siden, at jeg sidst skrev herinde. Dette skyldes hovedsageligt, at der ikke er meget nyt at berette. Det er blevet til en smule konditionstræning (lidt svømning, cykling og spinning), men størstedelen af træningen de sidste 2-3  uger er gået med styrketræning. Mine problemer med mit springerknæ, sætter stadigvæk begrænsninger for hvad jeg kan, og hvad jeg ikke kan. Hele uge 4 holdt jeg pause fra alt fysisk aktivitet (styrketræning undtaget), hvor jeg i uge 5 var på ski i Italien. Jeg havde frygtet denne skiferie meget, da ski netop ofte er ret belastende for knæene. Jeg mærkede da intet til skaden; den var nærmeste ikke-eksisterende. Dagene umiddelbart efter turen, havde knæet det rigtig godt, og jeg forventede nu jeg kunne deltage lidt igen. Dette var dog kun en kort oplevelse. Smerterne tog alvorligt til i går, og i dag var jeg igen oppe hos fys'en. Jeg må nu igen holde ydeligere14 dages pause suppleret med svag aktivitet og koncentreret  "genoptrænings-"styrketræning. Jeg håber virkelig, at jeg snart kan komme ud i skoven, og begynde at få nogle ordenlig kilometer i benene. Indtil videre må den stå på spinning og styrketræning.

Jeg ser da stadigvæk fremad med oprejst pande og håber det hele holder! Jeg faldt for noget tid siden over en brochure med reklame for et natursti-maraton i Silkeborg-området. Løbet løber af stablen d. 2. juni, hvilket passer helt perfekt med mine planer. At det så samtidig har start i min hjemstavn, er blot helt perfekt. Dette løb kunne med meget stor sandsynlighed gå hen og blive mit første maraton.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar