torsdag den 12. maj 2011

42 km? Det er sgu langt!

Det længste jeg endnu har løbet er stadigvæk kun det halve af mit mål. For nogle uger siden havde jeg gejlet mig selv op til at løbe ca. 21 km i og omkring Silkeborg. Jeg havde heldigvis fået lidt assistance i form af min kæreste, Sarah, som cyklede ved siden af med lidt vand i en cykelkurv. Da jeg havde rundet de 21 km, og dermed var kommet i mål, der var jeg overraskende træt. Ikke krampe-agtig-træt, men ubehageligt udmattet. Der er desværre rigtig langt op til det dobbelt, 42 km....

Udover dette løb er det desværre ikke blevet til vildt meget løbetræning den sidste uges tid. Min energi er blevet brugt på arbejde for højskolen, dog gennemførte og vandt jeg en triathlon på OL-distancen (1,5 km svømning, 40 km cykling og 10 km løb) i tiden 2 t. 53 min. sidste onsdag. Det var en superfed oplevelse, som har givet mig en endnu større interesse for netop triathlon.

D. 2. juni nærmer sig med hastige skridt. I går blev det til en rolig løbetur på ca. 9 km, men der skal langt flere kilometer i benene inden den afgørende dato. På søndag drager hele højskolen mod Østrig på en forhåbentlig vanvittig fed adventure tur. Efter hjemkomsten en uge senere, skal jeg ud og runde de 30 km, således jeg mærker hvordan kroppen vil reagere på dette tidspunkt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar